Monday, May 16, 2005

SMS tadi ....

Khamis lepas aku dalam dilema dimana memikirkan budget ku lari...
Entah macam mana aku telah menghantar sms dekat Xbf aku..
Tiba-tiba aku teringatkan akan dia..
Sms berbunyi seperti berikut..

Hari Khamis

Aku :Lama xdengar ceta? Sihat? Blh pinjam duit..
Xbf :Abg ader kat Medan ni.. Nas nak pinjam berapa?
Ari tu naper tak reply Sms abg?
Aku :Maaf ari 2 tiada kredit. Nas betui-betui kering ni.
Tak kisah berapapon janji abg bagi..
Xbf :Tp kena tggu abg balik la.Skrg x lei kasi la..
sbb kat medan.Jaga diri..ok!Sume sihat?Bf?
Aku :Oklah kalau abg ckp cam 2.Isnin pon isnin lah janji abg bagi k..


Hari Sabtu

Aku :Abg ni no acount RHB BANK123456789012 Nas dah takdak kredit dah.
klu abg dah masuk sms jer k.
Xbf :Tiada jawapan...


Hari Isnin

Seawal 7 am hp aku berbunyi...

Xbf :Nas abg nak masukkan duit ni.. nama penuh Nas Mohd ka?
Aku :Mohd ________.
Xbf : kenapa kat sini naik Mohd Jer?
Aku :Mana Nas tahu?
Xbf :Nas bg no acount betui ka?
Aku :Betui la..
Xbf :Oklah klu cam 2?

Tiba-tiba talian terputus..........
Lima belas minit kemudian Sms aku terima...

Xbf :Abg masuk RM50 ja.. Xkira pinjam lah.Itu utk Nas.
Klu apa2 just sms la.Take care. Abg kt Shah Alam ni..Bai..

Walaupun hubungan kami tamat dua tahun yang lalu namun kami tetap
menjadi kawan baik..Mgkin dia tolong aku kali ini disebab aku penah menolong dia semasa dia dalam kesusahan tempoh hari..Antara kami tiada dendam malah kami menghormati antara satu sama lain,Walaupun masing-masing mempunyai Teman special …

No comments: